Never Perfect



♥ The mom of two beautiful children named Medina Sofea and Mikael Syarf ♥
Entries About Link D-I-Y

Music Player

  Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers
Credits

Basecode by: Aina Syaza
Editor: Amel Jasmeen
Owner: ♥ Fash Nurfazlina ♥

random & rojak!
i'm 33 weeks n i went foe my check up today. since my last 3 scans, d baby's head di bwh. which means my chance to give birth naturally is higher aminn.. 7 more weeks to go n i'll be pushing out a baby insyaAllah :) i'm so scared n so excited at d same tyme! can’t wait to see her face beyond d grainy black n white glossy images from all my ultrasounds. i'm 12.5 kg heavier than i've been. can feel it in all my muscles n joints. my husband shud be thankful bcos i've neva wake him up in d middle of d nyte if sumthin's wrong ngee! 
BETONG: Hanya kerana teman lelaki tidak mahu menerima anak luar nikah dalam kandungannya, seorang pelajar berusia 16 tahun mengelar bayi perempuan baru dilahirkannya sehingga mati dan perut terburai di bilik asrama sekolahnya di sini, semalam.
again i'm cryin'! insiden ini dan insiden yg sy post d entry yg lalu really disturbing me! 

sekadar renungan bersama
Rasulullah SAW bersabda, “Hati itu dibina dengan apa yang dimakan.” Maka sumber makanan kita juga perlu dijaga kerana makanan yang bersumberkan dari sumber yang haram sedikit sebanyak akan memberikan kesan kepada hati kita. Imam As-Syafi’e Rahimullah ‘alaihi pernah berkata, “Ilmu itu adalah cahaya, dan cahaya tidak akan memasuki hati yang gelap.” Justeru, penjagaan hati ini adalah perkara yang utama. Hati kita adalah segumpal darah yang mengandung sel-sel darah merah dan zat-zat besi. Sel dan zat-zat itu berasal dari makanan yang kita makan. Kalau makanan kita bersih dan halal mengikut syariat Islam, maka sel dan zat itu juga bersih sehingga hati kita juga akan bersih. Sebaliknya kalau makanan yang kita makan itu kotor, haram dan syubhat, baik benda itu haram atau wang yang digunakan untuk membelinya haram, maka sel dan zat-zat besi, atau zat-zat yang membina hati kita itu kotor, busuk dan gelap. Hati seperti wadah yang terbuka. Hati yang kotor tidak akan menerima taufik dari Allah sebab Allah tidak akan memberi taufik dan hidayah kepada hati yang kotor. Bila hati tidak dapat melihat kebenaran maka tidak akan terasa kebesaran, kehebatan, kasih sayang dan didikan dari Allah, tidak terasa anugerah, penjagaan, pengawasan dan pembelaan Allah. Kalau hati tidak mendapat hidayah dan taufik lagi maka kita akan menjadi orang yang sesat dan selalu terlibat melakukan maksiat dan mungkar.
source : [klik sini untuk full entry]












 


Older Post | Newer Post