Never Perfect



♥ The mom of two beautiful children named Medina Sofea and Mikael Syarf ♥
Entries About Link D-I-Y

Music Player

  Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers
Credits

Basecode by: Aina Syaza
Editor: Amel Jasmeen
Owner: ♥ Fash Nurfazlina ♥

enjoy being myself ✿◕ ‿ ◕✿
[me and my only one sibling]
Nur Fazlina Binti Johan sewaktu kecil seorang yang sangat clumsy and shy. Sangat jarang dapat mendengar suara saya kecuali sewaktu bermain dengan kanak-kanak lain. Pelik bukan bagaimana kini saya boleh bergelar seorang guru yang lazimnya dikaitkan dengan seseorang yang sangat sukar untuk keep their lips sealed :)  Well, human can change! I am so emotionally fragile that even the smallest things can hurt me so much. Namun dalam diam, saya seorang yang sangat suka crafting and experimenting. Ok, terjawab mengapa kini saya merupakan seorang guru Sains :) Pernah menggemparkan ahli keluarga dan penduduk setaman apabila kepala saya tersepit di antara dua tiang di balcony. Sudahnya dua tiang tersebut menjadi mangsa, terpaksa dipecahkan. Saya tersenyum lega apabila berjaya diselamatkan, mereka yang menyaksikan pula bersorak kegembiraan HAHAHA! Verbally scolded by my uncle apabila saya dan sepupu saya ditangkap mandi di dalam kolah. Feeling seolah-olah berada di dalam pool HAHAHA! Pernah juga mengundang rasa cemas di hati mummy, my late grandma apabila secara tidak sengaja tangan saya cedera sehingga menampakkan isi sewaktu sedang menebuk botol untuk dijadikan tabung. Pernah juga dimarahi secara pukal oleh papa dan opah kerana cut my hair sendiri. What a bad hair cut! Sudah lar buruk, kena marah siap! Aisyhhh. Pernah dimarahi kerana membawa pulang lebihan mee goreng, mihun goreng, kuih muih yang tidak mampu dihabiskan di tadika. Tanpa menggunakan plastik atau sebarang bekas, semuanya dicampur dan dimasukkan ke dalam beg begitu sahaja. Kesannya, beg dan stationery kotor, berbau dan berminyak. Sudah lama menjalankan aktiviti ini tapi tidak dapat dikesan sehinggalah suatu hari apabila beg saya melebihi had muatan HAHAHA! Kenapa saya bertindak bodoh kurang bijak? Sering dimarahi guru dan pembantu di tadika kerana makanan tidak pernah habis hukk. Daripada sering dimarahi yang seterusnya akan menyebabkan saya rasa takut untuk ke tadika, saya kira itu adalah tindakan paling bijak. Seperti menarik rambut di dalam tepung, rambut tidak putus, tepung tidak berselerak. HAHAHA! Ada connection kah? Itu tidak mengapa lagi, bagaimana sekiranya rasa takut itu mendorong saya untuk ponteng tadika. Mungkin bersidai di shopping complex dan menjadi mangsa culik HAHAHA! Pernah juga menangis dengan begitu extreme skali sebab tidak dapat ikut papa ke Pusat Dagangan Makro. Mungkin ada yang tahu tempat ini, mungkin ada yang tidak pasti atau tidak tahu langsung. Ala ala Tesco untuk senang cerita. Tapi pada masa itu, kanak-kanak berusia 12 tahun ke bawah tidak dibenarkan masuk. Hanya pemegang kad sahaja dibenarkan masuk beserta seorang lagi dewasa.  Walhal pada masa itu saya sudah pun berusia 12 tahun cuma jika dikira bulan masih belum cukup. Strict melampau security di situ! Huh benci! Bila usia sudah cukup 144 bulan, saya dapat masuk Makro untuk pertama kalinya. Perasaan pada masa itu saya kira sama dengan perasaan remaja berusia 18 tahun yang dapat masuk ke club HAHAHA! Saya mengagak. Biasa lar benda yang terlarang itu lar yang sering dikejarkan manusia. Mengapa saya ceritakan semua ini di sini? Supaya bila Medina besar kelak, Medina dapat tahu sendiri the true colours of her mama. Bukan dari mulut orang lain seperti yang terjadi pada my husband HAHAHA! Kejam sungguh abang, uncle dan aunty saya yang berusaha mendedahkan segala insiden tersebut. Saja nak menjatuhkan kredibiliti saya HAHAHA! Okay till then. Thanks for reading.


Older Post | Newer Post