Never Perfect



♥ The mom of two beautiful children named Medina Sofea and Mikael Syarf ♥
Entries About Link D-I-Y

Music Player

  Daisypath Friendship tickers Daisypath Anniversary tickers
Credits

Basecode by: Aina Syaza
Editor: Amel Jasmeen
Owner: ♥ Fash Nurfazlina ♥

returning to work after maternity leave
Another 6 days to go! Bermakna ini adalah Rabu yang terakhir saya sebagai seorang surirumah sepenuh masa sebelum kembali ke sekolah Rabu depan. Perasaannya sama seperti berkehendakkan a pair of new wedges tetapi duit tak berapa nak ada. Stress tahu! HAHAHA! Lots of work to finish up sebelum saya mula bekerja. Antaranya is closet organizing. Ini sangat penting tahu sbb it is one of the quickest ways to save few minutes when getting ready for work. Saya sudah penat menjawab soalan yang sama setiap hari. 'Sayang, mana socks?'. 'Sayang, where do u put my boxer?'. Okayy dulu sebelum ada Medina, mungkin saya gigih lagi nak melayani pertanyaan yg sama setiap hari. Tapi mulai Rabu depan, saya akan kembali memikul tanggungjawab sebagai seorang guru dan dalam masa yang sama menjalani rutin harian sebagai seorang isteri dan ibu. Mana punya masa yang banyak untuk entertain soalan sebegitu bukan? Jadi perkara pertama yg saya lakukan ialah get everything that's in my closet...OUT! Get rid of excess clothes and put them in a storage. Donate, give away or trash it. Next, separate all of the clothes by function (work, sport, formal, semi-casual) and also by color. Warna hanger yang berlainan digunakan bagi tujuan pengasingan ini. Kemudian store the clothes. I used hanging closet shelves and plastic storage boxes for space-saving. Akhir sekali, labelling! So that  my husband can find everything he needs to get dressed by himself. Dan membantu saya yang kadang kala nyanyuk meletakkan socks dalam drawer for brief HAHAHA! 

 Hasilnya ade lots of spaces left. Siap boleh
tumpang Medina's stuff. Need to shop more i guess HAHAHA!

Blue paisley for daddy
Pink paisley for mummy
And cartoons of wild animals for baby

Labels:



Older Post | Newer Post